لتبولة بدون جلوتين

The most famous Lebanese salad, the word tabbouleh derives from the root Arabic word “to season”. Mainly consisting of flat parsley & mint, tomatoes & spring onions, all finely chopped. And of course there is the grain that distinguishes this salad: bulgur or the cracked whole wheat, loaded with fibers and vitamins, which unfortunately contains gluten. Replacing bulgur with quinoa, not only transformed it to a gluten-free tabbouleh, but also loaded with proteins. To know more about this recipe, click here😉

أشهر سلطة عربية على الإطلاق، وكلمة “تبولة” مشتقة من الجذر العربي “تبّل” بمعنى بهّر. تتكون من البقدونس والنعنع، البندورة والبصل الأخضر، مفرومة جميعها فرماً ناعماً. وهناك طبعاً الحبوب التي تميّزها: البرغل، وهي حبوب القمح الكاملة المجروشة. غنية بالألياف والفيتامينات، ولكنها تحتوي على الجلوتين. في هذه الوصفة سنستبدل البرغل بالكينوا، مما سيحوّل التبولة التقليدية لسلطة خالية من الجلوتين وغنية بالبروتين:)

gluten-free tabbouleh

المكونات:

٢ كوب من أوراق البقدونس، مغسولة ومفرومة ناعم

١/٢ كوب من أوراق النعنع، مغسولة ومفرومة ناعم

٢ حبتين طماطم متوسطة الحجم، مفرومة ناعم وموضوعة في مصفاة لتتخلص من العصير الزائد

٢ عودين من البصل الأخضر، مفروم ناعم ومفروك بالفلفل الأسود

١/٢ كوب من الكينوا المسلوقة، مغمورة بعصير ليمونة

٣ ملاعق طعام زيت زيتون

ليمونة، معصورة

ملح حسب الذوق

الطريقة:

قبل التقديم مباشرة، تخلط جميع المكونات، بعد أن تكون الكينوا قد تشربت عصير الليمون. وما أطيبها عندها تقدّم مع أوراق الخس الروماني المقرمش… صحتين؛)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s